Replay Film

5 motive să integrezi live stream shopping
în strategia ta

Live stream shopping este o combinație de live și comerț electronic. Odată cu venirea pandemiei și scăderea traficului din magazinele fizice, aceste live-uri realizate pe platformele sociale sau pe site-urile de e-retail au început să devină din ce în ce mai populare. Se preconizează că acesta va fi următorul val al revoluției comerțului electronic, potrivit unui studiu McKinsey.

Amazon si-a creat propria platforma de live streaming – Amazon live – si isi incurajeaza partenerii sa o foloseasca. Facebook, Instagram, YouTube si Pintrest au anuntat deja dezvoltarea acestor noi instrumente care vin in sprijinul companiilor. Asteptarile sunt ca in viitor sa devina tot mai populare, iar companiile trebuie sa se adapteze si sa o integreze in strategia lor de vanzari.

Dar hai sa discutam 5 motive pentru care trebuie sa intregrezi acest nou canal de vanzari in strategia ta anuala.

1.Live-urile cresc notorietate si increderea in brand

Traim intr-o perioada in care vedem din ce in ce mai multe reclame, bugetele de media cresc de la an la an, din dorinta de a creste si vanzarile. De aceea trebuie sa te diferentiezi de piata si sa testezi noi canale de vanzari. Clientii tai au devenit tot mai digitali si trebuie sa fii acolo pentru ei si nevoile lor.

 

Daca o discutie fata in fata cu un reprezentant al unui magazin creste increderea in brand si eventual duce la hotararea de a achizitiona un produs, acelasi lucru se intampla si cu evenimente de live shopping. Consumatorii pot interactiona cu un reprezentant al unei companii, pot sa ii puna intrebari, pot vedea in timp real si feedback-ul celorlalti, lucruri care duc la cresterea increderii si notorietatii acelei companii. Clientii tin minte aceste lucruri, sentimentul oferit si au sanse mult mai mari sa revina ulterior la tine, decat in detrimentul competitiei.

 

Daca inainte comertul electronic era mai impersonal versus experienta din magazinele clasice, acum acele bariere dispar.​

2. Conexiunea directa cu o persoana care prezinta magazinul/produsele

Cum mentionam si in articolul anterior, experienta consumatorilor in cadrul magazinelor fizice este de nepretuit. Interactiunea cu o persoana care iti prezinta produsul sau faptul ca poti vedea viitoare achizitie sunt de nepretuit. Dar cum poti pastra acest sentiment intr-o perioada in care nu mai interactionam atat de mult si obiceiurile noastre s-au schimbat? Ne dorim lucrurile acum si aici, nu mai suntem dispusi sa pierdem vremea prin magazine, umbland dupa ce ne dorim si preferam sa avem lucrurile la indemana.

Live stream shopping-ul le rezolva pe toate. Poti beneficia de aceeasi interactiune, dar din confortul casei tale sau de oriunde te-ai afla. Nu mai trebuie sa perzi timp cautand produsele dorite. Iar in plus de aceasta, poti beneficia de o prezentare completa a produselor, le poti vedea in timp real si poti decide daca ti se potrivesc sau nu.

Acum, cu ajutorul shopping-ului live, cumparaturile online pot fi la fel ca cele din magazine, de oriunde si de multe ori beneficiind si de preturi speciale.​

3. Audienta nelimitata si impulsionarea vanzarilor

Daca in retailul clasic, componenta umana este limitata si interactiunile dureaza timp, efort si bugete de marketing investite pentru a aduce clientii in magazin, acum e totul mult mai usor. Clientii tai stau deja pe retelele de socializare, sunt obisnuiti cu live-urile din partea artistilor preferati, comportamentul este deja creat. Tot ce trebuie sa faci este sa te adaptezi acestuia. Cu ajutorul internetului si a tuturor retelelor de socializare, impactul poate fi mult mai mare, iar audienta ta la fel. Programeaza din timp un live, anunta-ti consumatorii prin toate mijloacele si ofera-le ceva mai diferit decat o simpla experienta de cumparare a unui produs online sau offline.

Fiind inca un canal nou de vanzari, incearca sa ii atragi oferindu-le ceva diferit, cum ar fi o reducere pe o perioada limitata de timp sau un cadou la fiecare comanda. Atrage-le atentia si fa-i parte din intreaga experienta.

4.Fii acolo unde sunt consumatorii tai

Chiar daca vedem un spot TV sau auzim o reclama la radio, primul instinct este de a intra pe internet sa aflam mai multe lucruri despre acel produs. De ce sa nu iti surprizi consumatorii cu oportunitatea de afla si vizualiza in timp real produsul si sa-l cumpere la un pret special? Daca nu vei fi cat mai aproape de nevoile consumatorilor tai, concurenta iti va lua locul si totodata parte din vanzari. Ne place sau nu, petrecem foarte mult timp online, in special pe telefonul mobil, in medie peste 2 ore pe zi – mare parte din acest timp pe retelele de socializare. De ce sa nu oferi valoare acestui timp venind in intampinarea nevoilor consumatorilor tai cu prezentarea in detaliu a produselor si pregatirea de oferte speciale?


Suntem convinsi ca vor aprecia mult mai mult si ii vei scuti de a mai face research zile intregi sau vizitand magazinele in timpul liber. Foloseste-te de dorinta de informare si entertainment a publicului tau oferindu-le ceva valoros in schimb, care sa ii faca sa revina la tine.​

5.Consumatorii pot vedea in timp real produsul si beneficiile lui – tehnica "L-am vazut si il vreau acum "

De cate ori ai citit descrierea unui produs si ai simtit ca nu ti-a raspuns intrebarilor tale? Sau prietenii ti-au recomandat un produs/brand si cand ai vrut sa il cumperi nu ai fost suficient de convins de pagina lor de produs? Iti spunem din experienta noastra: de multe ori.

Si este dificil sa cuprinzi toate caracteristicile unui singur produs intr-o pagina sau sa vorbesti despre toate beneficiile cu poze explicative. De multe ori nu suntem multumiti de experienta shopping-ului online si trebuie sa returnam produsele pentru ca … pur si simplu nu ni se potrivesc. Dar cu ajutorul live stream shopping-ului poti preveni aceste lucruri si poti evita o rata de retur mare. Produsul este prezentat in timp real, atat cu beneficii, cat si dezavantaje. Iar toate intrebarile tale primesc un raspuns. Intrebari care de altfel nu ar fi putut primi un raspuns decat abia dupa ce comanda a ajuns. Dar acum poti preintampina toate aceste lucruri, iar noi iti punem la dispozitie toate instrumentele necesare: de la consultanta pana la implementarea proiectului.

De ce le plac consumatorilor aceste sesiuni de shopping live?

Consumatorii se simt importanti, simt ca le sunt ascultate nevoile si pot sa primeasca raspuns in timp real la intrebarile lor;

Continutul video interactiv te poate convinge mult mai usor si mai rapid;

Link-ul produsului poate fi integrat direct in video si devine mai usor sa il achizitionezi;

Magazinele online au acces la acei clienti care nu frecventeaza locatiile lor fizice;

Poti realiza aceste videouri frecvent si sa creezi evenimente in jurul lor. Spre exemplu: Martea surprizelor sau Reducerile din fiecare joi.

Fiecare business isi structureaza propria strategie de vanzari, in functie de profil si de experientele avute. Important este sa te adaptezi comportamentului mereu in schimbare al consumatorilor si sa vii mereu in fata lor cu ceva nou. Intr-o perioada in care consumerismul este din ce in ce mai ridicat, iar consumatorii finali sunt expusi zilnic la sute de reclame online sau offline, factorul diferentiator este cel care ii va face pe clienti sa te tina minte si sa te aleaga. Iar noi suntem aici sa te sustinem in tot procesul de realizare al unei sesiuni de live stream shopping: consultanta, implementare tehnica, integrarea cu diferite instrumente de plata online si masurarea rezultatelor.

Dacă vrei să vezi soluțiile noastre complete de live streaming, pentru mai multe detalii.

Pentru colaborări ne poți contacta pe WhatsApp sau la [email protected].

Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.