Vânzări prin live streaming sau în magazin? Cu toții știm cât de importantă este experiența de vânzare în magazinele fizice, mai ales pentru fidelizarea clienților și obținerea unei rate de conversie ridicate. Interacțiunea directă cu vânzătorul, posibilitatea de a pune întrebări și de a testa produsele contribuie la încrederea și loialitatea consumatorilor.
Dar cum poți recrea același sentiment în online? Cum ajungi la cât mai mulți cumpărători și, în același timp, păstrezi factorul uman al experienței de vânzare?
Răspunsul este live streaming-ul. Prin evenimente de live shopping, poți ajunge la o audiență extinsă, poți răspunde în timp real întrebărilor clienților și poți oferi o imagine autentică a brandului tău. Astfel, creezi o conexiune reală, asemănătoare celei dintr-un magazin fizic.
Realizat constant și cu instrumentele potrivite, live streaming-ul devine o metodă eficientă de a atrage atenția consumatorilor moderni și de a construi o comunitate activă în jurul brandului tău. În plus, te apropie de publicul tău și transformă interacțiunile online în vânzări reale.
Live stream shopping-ul a aparut in China in 2016 si a fost realizat pentru prima data de cel mai mare retailer Alibaba. Iar de atunci incepe sa castige din ce in ce mai multa popularitate. In 2021 live stream shopping-ul a depasit 10% din comertul electronic din China.
Conform Statista, regiunea APAC are cel mai mare grad de adoptie al shoppingului live (17% din total e-commerce), in timp ce in Europa atinge doar 5%. Cu siguranta, avem mult loc de crestere si imbunatatire. Live stream shopping va deveni in anii urmatori un canal foarte important de vanzare si va prinde din ce in ce mai multa amploare.
Lansari de produse – ai un produs mult asteptat de clientii tai? Profita de acest lucru si prezinta-l live, ofera clientilor privilegiul de a afla in premiera despre caracteristici lui la un pret special de lansare.
Lansari in editie limitata – in unele transmisii live, produsul este disponibil doar pentru o perioada stabilita. Acest lucru poate creste sentimentul de urgenta si stimuleaza vanzarile. Foloseste asta in favoarea ta.
Promovarea celor mai bine vandute produse – scoate in evidenta cele mai bine vandute produse ale companiei tale si ajuta-ti clientii sa le descopere.
Reduceri specifice unor zile / ore – profita de reducerile ocazionale sa le prezinti intr-un mod diferit si sa raspunzi tuturor intrebarilor venite din partea audientei. Adu-i mai aproape si implica-i in business-ul tau.
Produsele care urmeaza sa iasa din stoc sau care nu se vand – fiecare magazin online se confrunta cu aceste probleme, iar tu le poti transforma in oportunitati printr-un shopping live.
Conform unui studiu McKinsey cele mai oportune industrii sunt: fashion, produse de frumusete, mancare, produse electronice, mobila si decoratiuni, automobile. Totodata, se estimeaza ca in curand vor intra si business-urile B2B, iar live shopping-ului actual i se vor aduce imbunatatiri prin integrare cu AR.
Dar hai sa vedem doar cateva dintre exemplele de succes si cum au integrat companiile live shopping-ul in intreaga strategie de marketing si vanzare de produs.
De departe, unul dintre cele mai cunoscute exemple este cel realizat de Viya si Kim Kardashian.
Dupa cum mentionam si mai sus, China este una dintre cele mai avansate regiuni in materie de shopping live. Si totodata, influencerii s-au orientat catre oferirea acestui serviciu. Cel mai cunoscut influencer este Viya care reuseste sa vanda absolut orice de la pixuri, produse pentru bucatarie, machiaj sau chiar si rachete.
In 2019 cei de la AliBaba au invitat-o pe Kim Kardashian sa faca un live shopping impreuna cu Viya iar in cateva minute acestea au vandut 150.000 de sticle de parfumuri si au atras peste 13 milioane de vizualizari.
Lantul american de magazine de lux Nordstrom si-a lansat propriul canal de stream live in incercarea de a imbina vanzarile live cu cele digitale.
Canalul sau de cumparaturi permite clientilor sa isi aleaga produsele preferate cu ajutorul angajatilor Nordstrom. De asemenea, ofera cumparatorilor acces la evenimente informative ale expertilor in frumusete, moda si casa.
„Prin Livestream Shopping, putem satisface nevoile si asteptarile in continua schimbare ale clientilor nostri si putem ajuta echipa noastra cu mai multe instrumente pentru a ne indeplini angajamentul de a ne servi clientii oriunde, oricand si oricum doresc sa faca cumparaturi”, a declarat Fanya Chandler, vicepresedinte senior la Nordstrom. „Livestream Shopping ne permite sa ramanem mai aproape de client cu experiente interactive si captivante, care permit descoperire, personalizare si servicii la scara cat mai larga”.
Primul eveniment live-stream al lui Aldo a permis spectatorilor sa cumpere direct colectia de primavara/vara 2021 a marcii.
Acest eveniment a dus la 17.000 de vizualizari de pagini in cele cinci zile de dupa eveniment, cu un timp mediu de vizionare de 12 minute si sase secunde. Pe langa aceasta, streamul live a generat o rata de implicare de 308% (inclusiv aprecieri si comentarii).
Amanda Amar, director de social media si relatii publice, a declarat: „In timp ce cumparaturile live nu vor inlocui niciodata cu adevarat experienta de cumparaturi in persoana, este o alternativa excelenta pentru persoanele ale caror obiceiuri de cumparaturi s-au schimbat.”
In articolele urmatoare vom prezenta mai multe despre live stream shopping, cum se poate realiza, ce platforme de plata online poti integra, cat si cateva dintre exemple de succes la care am contribuit.
Daca ti-a placut articolul, il poti share-ui pe social media sau cu prietenii tai. Iar daca vrei sa ne contactezi, ne poti scrie pe Whatsapp sau la [email protected]